tisdag 15 september 2015

14/9-15 Servvejávrrie-Syterstugan, 24 km

14/9-15 Servvejávrrie-Syterstugan, 24 km
Fjällfararnas gröna band: dag 29

Det ösregnade hela natten men mattades av under under morgonen. Vi hann packa samman tälten och komma halvvägs genom frukosten utan regn innan det startade igen. Sen regnade det på oss under vår första timme av dagens vandring. 

Vi vandrade backe upp och backe ner fram till Tärnasjöstugan. Jag skidade här i vintras, men kände inte igen någonting. Backarna kändes mindre branta nu mot då var en annan skillnad. En stor del av vägen gick genom björkskog och träden är så vackra nu med alla höstiga färger! 

Vi stannade till utanför Tärnasjöstugan och fikade lite. Det började att spricka upp så vi passade på att försöka torka upp allt som bivit blött. Vad vore förresten en vandring utan pauser? Efter pausen som blev över 1,5 timme lång fortsatte vi att gå genom björkskog men nu längs med Tärnasjön. Vid slutet av sjön får man gå över flera hängbroar på rad. Men innan vi gjorde det så stannade vi till och åt lunch. Jag tror dock att jag åt liiite för mycket så jag blev nästan åksjuk över broarna. Samma känsla som första veckorna när jag paddlade.. 

Så gick vi upp och förbi Syterstugan. Vi slog upp tälten en dryg kilometer efter stugan på en plats med sagolik vacker utsikt.  
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar