onsdag 10 juni 2015

9/6-15 Knarrskär-Skrea strand, 54 km

9/6-15 Knarrskär-Skrea strand, 54 km 
Havspaddlarnas blå band: dag 26

Jag har varit ute på min HBB-tur i 26 dagar, räknade lite på det idag. Av dom har jag inte paddlar mer än 11 (!) dagar. Jag har alltså fler dagar i stillhet än i rörelse pga hälso- och väder skäl. 354 km har jag tillryggalagt och jag kan inte säga annat än att jag gillar´t! 

Jag älskar när solen går upp. I morse hade jag turen att vakna av gäss redan 04.15 och fick skåda en sagolikt vacker soluppgång. Efter att ha tittat på den en stund stängde jag igen tältet och kröp tillbaka ner i sovsäcken och vilade nån timme till. Jag fick sen vakna till liv på riktigt till en helt strålande underbar dag. Jag älskar att möta dagen från ett tält. Det är verkligen en speciell känsla. 

Jag började med att paddla ner till Balgö, ner förbi Getterö och sen in till Varberg. På en liten ö fanns en liten flock med får, mys!

I Varberg träffade jag Pelle och Robert från Outmeals och har fått kajaken fylld upp till bredden med massa gott från deras sortiment. 

Att västkustens skärgård nu har tagit slut märks verkligen och då tänker jag inte bara rent utseendemässigt. Vinden hinner driva på vågorna bra när det inte finns något som stoppar dom. Det har varit relativt lugnt rent vindmässigt hela dagen och himlen har varit blå, men vågor har jag fått tampas en hel del med ändå. 

Har inte så mycket att säga om min väg ner och runt Glommen. Allt flöt på bra. jag paddlade till Skrea Strands sydöstra hörn och slog upp tältet på en trevlig plats med vacker utsikt. En halvtimme efter mig dök min kompis Daniel upp och hjälpte mig med fotografering. Tack Daniel, du är en klippa! 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar