måndag 29 juni 2015

26/6-15 Torhamn-Kristianopel, 29 km

26/6-15 Torhamn-Kristianopel, 29 km 
Havspaddlarnas blå band: dag 43

Jag hade en så himla trevlig kväll tillsammans med Malin och Malin igår! Fina vänner ger verkligen så mycket energi. Vaknade superpigg och glad redan vid 5 imorse. Men tänkte att dom har ändå semester så det var lite tidigt att väcka dom. Så istället låg jag kvar och läste ett par timmar och lyssnade till morgonpigga fåglar, så härlig start på dagen!!! I natt fick jag dessutom ligga på ett liggunderlag som höll sig uppblåst hela natten efter att Malin hjälpt mig att hitta och laga några små hål i det igår :D

Det har varit helt perfekta paddelförhållanden idag, lätt medvind och bara små krusningar på vattnet samt sol :) 

Jag började med att runda Torhamns udde. Ner dit hade jag motvind, men så snart jag rundat fick jag vinden i ryggen. Vid stora Bommeskär stötte jag på helt gäng sälar som låg och gottade sig i solen. Hur underbart måste inte ett sälliv vara?! Flera sälkollonier har jag stött på under dagen och blir lika glad varje gång! 

I Kristianopel gick jag i land intill hamnen och där mötte jag Malin och Malin igen. Efter att ha fixat en del med kajaken, (sträckt däcklina, fixat roder och lite annat), så begav vi oss till den lilla butiken här för att handla allt som behövs för höjdarfredagsmaten nummer ett, tacos! Kvällen har verkligen varit helt ljuvlig! 

Just det en extremt viktig detalj som förfärar en norrlänning. Jag har plockat 4(!) fästingar på mig själv idag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar