måndag 22 juni 2015

18/6-15 Limhamn-smygehuk, 53 km

18/6-15 Limhamn-smygehuk, 53 km
Havspaddlarnas blå band: dag 35

vinden hade mojnat under natten, men inte lugnat sig helt. Jag började med att paddla i härlig motvind.. Denna motvind som jag lärt känna så väl och på nåt vis blir lite mindre besvärlig för var gång jag utsätts för den. Jag hade vinden rakt emot mig hela vägen förbi Klagshamn och ner till Falsterbokanalen. Så snart jag kom ner till kanalen ändrades förutsättningarna totalt, till det bättre! När jag kom ut från kanalen fick jag medvind (!) :)

Jag paddlade till Stavstensudde och gick, precis som Karl XII, iland där. Jag tror inte att han behövde oroa sig för att få en golfboll i huvudet. Det gjorde jag. Jag gick till monumentet och satte mig sedan för att luncha. 

Efter att jag ätit paddlade jag förbi Trelleborg och Gislövs läge bort till Smygehamn där jag tog upu kajaken i hamnen och gick ut på Sveriges sydligaste udde, Smygehuk. Så kanske att man kan säga att jag paddlat färdigt den ena kusten nu och bara har en kvar ;)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar