måndag 29 juni 2015

25/6-15 Skinnarviksvägen (Ronneby)-Torhamn, 55 km

25/6-15 Skinnarviksvägen (Ronneby)-Torhamn, 55 km
Havspaddlarnas blå band: dag 42

Jag vet inte hur jag bäst ska beskriva den glädjen det var att få se Malin och Malin när dom kom sent igår kväll. Så himla fint på alla sätt och vis att träffa dom igen. Så roligt att dom tar sig tid att hälsa på mig under mina turer. Förra året mötte dom upp mig tillsammans med Sara under min alpvandring. 

Stickelön och Sältarna gav bra skydd från vinden när jag började att paddla i morse. Men därifrån till Göudde hade jag en hel del mer vind från syd. Det var inte bara och bara att passera Gödde och Lindö. Där var det ordentligt med tryck i vågorna, rätt i sidan, och rätt så stark vind. Det har blåst lika mycket idag som igår, 8-13 m/s. Vid Lindö fick jag se något så vackert som två örnar, mäktiga djur!

Medan jag paddlade över mot Hasslö så vände vinden och blev allt mer västlig. Jag fick alltså medvind efter ett tag! Jag gick i land på hamnen i Hasslö och fikade lite innan jag paddlade vidare genom Blekinges skärgård på norra sidan av Aspö, Tjurkö, Sturkö och Ytterön. Det var ordentligt tryck i både vind och vågor periodvis, men så skönt att ha det i rätt riktning! Allt gick så bra förutom vid Skällenäs där jag trodde att jag skulle kunna passera. Det var dock igenbyggt med väg så jag var tvungen att vända och paddla mot vinden. Min tänkta genväg mellan Skällön och Skanholmen fungerade inte heller. Där var det helt igenvuxet! 

Torhamn fick bli dagens slutmål och där väntade Malin och Malin på mig :) 

När jag duschade idag gjorde jag flera upptäckter. 1. Min solbränna är extremt ojämn. 2. Jag har fått nya muskler, (mina armar har blivit grövre och fastare). 3. Skavsår. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar