onsdag 10 juni 2015

10/6-15 Skrea strand-Skallkroken, 23 km

10/6-15 Skrea strand-Skallkroken, 23 km
Havspaddlarnas blå band: dag 27

Idag hade jag en hel del mer sjö mot igår. Det finns oändligt många olika typer av vågor. Det är många olika faktorer som spelar in för hur svåra dom blir. En låg, spetsig våg kan bli mycket trixigare än en hög och rund. Sen trixigast blir dom höga spetsiga. Sen tillkommer intensiteten och riktningen. Idag känns det som att jag fått ett lätt smakprov på dom alla. Vinden har varit västlig och sydvästlig och oftast hade jag vind och vågor rätt i sidan. Det tog nästan dubbelt så lång tid per kilometer idag mot igår. 

Det är väldigt fint med variation och det får jag verkligen. Sen är det faktiskt rätt kul tt kämpa lite! :) 

Har inte mycket att säga om sträckan mer än att det fanns många vackra platser med sanddyner och strandängar med betande kossor och får. Tanken var att jag skulle paddla längre idag mot vad jag gjorde. Jag skulle bara in Skallkroken hamn och fylla på lite vatten och sträcka på benen, men så möttes jag av det finaste bemötandet. Jag blev visad till en bra tältplats och får nyttja faciliteterna i klubbstugan. Himla skönt att duscha bort allt salt! 

På Skallkrokens parkering fick jag möta deras strandskata som tyckte att just den platsen var den bästa att häcka på. För att hon och äggen inte ska leva så farligt är just den delen av parkeringen avspärrad :)














2 kommentarer:

  1. Hej Lina!
    Jag har nu hittat ditt paddeläventyr, skall vara intressant att följa dig på bloggen.
    Lycka till!

    SvaraRadera