måndag 22 juni 2015

17/6-15 Bjärred-Limhamn, 20 km

17/6-15 Bjärred-Limhamn, 20 km
Havspaddlarnas blå band: dag 34

Jag fick bästa tänkbara start på dagen med att cykla ner till havet för ett dopp klockan 7 med "morgondoppklubben". Väldigt trevligt gäng där den äldsta var 91 år :)
Hela förmiddagen tillbringade jag med Astrid och Einar innan jag paddlade vidare med riktning Malmö.

Paddlingen över till Malmö blev långt mycket tyngre mot vad jag kunde föreställa mig. Dom första 7 km gick bra och tog ca en timma, men sen dom sista 13. Fy katten! 
Det blåste upp och fick rak motvind med rätt så höga vågor, det tog mig alltså 4,5 timme att paddla den resterande biten till Limhamns hamn.

Som tur var kunde jag stanna till vid fyren utanför Malmö och sen stanna till vid Ön, för att äta något och vila en stund. 

Jag lämnade kajaken i hamnen och tog bussen in till själva Malmö där jag hälsade på min kusin Sofie. Så himla roligt och trevligt att träffa henne! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar