onsdag 10 juni 2015

6/6-15 Långenäs-Vallda Sandö, 11 km

6/6-15 Långenäs-Vallda Sandö, 11 km 
Havspaddlarnas blå band: dag 23

Sveriges nationaldag och sydliga vindar. Mest var och varannat hus och stuga hade hissad flagga idag. Flaggor som verkligen fladdrade för det var blåsigt idag. 12 m/s i grundvinden och med den rakt mot mig var det tungt att ta sig fram överhuvudtaget på dom platsen som inte var skyddade utan helt öppna. Första biten förbi Kyrkviken var enkel, därefter blev inget enkelt och vissa passager upplevde jag som att jag inte tog mig framåt alls. Men två saker som verkligen gjorde min dag var att jag fick se två fina djur, nämligen en liten mink och en säl!

Skurarna har kommit och gått. När det regnade som mest riktigt piskade det i ansiktet. Motvind och störtskur. Härligt :D

Vid Särö började det blåsa allt mer och vågorna växte sig allt större så när jag passerat kalven kände jag att jag inte kommer att ta mig längre idag om inte vinden mojnar. Jag paddlade in till hamnen på Vallda Sandö, som visade sig ha 40-årsjubileum just idag :) Här mötte jag flera supertrevliga människor och jag fick tillåtelse att lägga upp kajaken och ha den där tills jag kan ta mig vidare.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar