måndag 29 juni 2015

22/6-15 Kåseberga-Kivik, 53 km

22/6-15 Kåseberga-Kivik, 53 km
Havspaddlarnas blå band: dag 39

Det var en del sjö när jag startade i morse. Vinden kom snett framifrån och världen var rätt så grå. Regnet lurade i luften.
Det gick dock väldigt bra. I alla fall fram till Sandhammaren där jag fick vinden och vågorna rätt i sidan och vågorna bröt över mig vid flera tillfällen. Jag blev helt genomvåt. Vattnet slogs in både under jackan och byxorna. Mindre skönt! 
Så snart jag hade rundat Sandhammaren blev det enklare igen och vägen upp till Brantevik gick helt problemfritt! Sen hann jag inte mer än in i hamnen där förrän hela himlen bestämde sig för att öppna sig, fram dit hade det bara duggregnat. 

Jag gick upp på land och åt min lunch. Det blev bara en kort paus för så att jag inte skulle hinna bli kall. 

I höjd med Simrishamn sen började vädret bli lite bättre och vid Baskemölla var det riktigt bra! Så där gick jag i land och bytte från topp till tå till torra kläder. Medan mina kläder fick torka lite så tog jag en matpaus till. 

Resten av vägen upp till Kivik fick jag paddla i vackert väder på en sjö som var i stort sett helt stilla, underbart! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar