tisdag 30 juni 2015

28/6-15 Daneholm-Pata Eneskär, 43 km

28/6-15 Daneholm-Pata Eneskär, 43 km
Havspaddlarnas blå band: dag 45

Jag fick vakna till en helt magisk dag. Jag tyckte att vattnet låg stilla igår, men i morse var det helt blankt! Fåglar sjunger inte till havs, men dom hörs desto mer. Ljud som jag uppskattar allt mer för var dag som går, liksom vattnet som kluckar mot strand eller klippa. 

Jag började dagen med lugn paddling upp till Kalmar. Första dagen som det varit för varmt att sitta i långkalsonger och regnbyxor. Så det blev shorts. Sommaren är här! Jag gick på utsidan av hamnen och Svinö, där jag passerade Ölandsbron. Fram dit var det i stort sett helt vindstilla. Skönt med svalkande vind, speciellt när den kommer bakifrån! 

Jag hade tänkt att gå iland vid Värsnäs för att luncha. Men när jag kom närmre såg jag att det var ett naturistbad, så jag paddlade vidare en bit till istället :)

Vid Drag paddlade jag genom den lilla, lilla kanalen, som jag inte såg förrän jag var helt intill den! Jag var som om jag lämnade ett landskap och kom ut i ett helt annat. Som att jag gick från hav till insjö. Alla små öar som ramade in min väg ingav den känslan. Under eftermiddagen drog en del moln in och kvällen bjöd på en liten regnskur. Medan morgonen och förmiddagen var i stort sett helt blå!

Dagsformen, vad den pendlar! Idag har jag känt mig lite småtrött. Jag har slagit upp tältet på en egen liten ö i natt igen. Speciell känsla som jag måste säga att jag gillar! 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar