måndag 15 juni 2015

15/6-16 Laröd-Öresundsvarvet, 35 km

15/6-16 Laröd-Öresundsvarvet, 35 km
Havspaddlarnas blå band: dag 32

Idag kom jag igång och paddlade vid klockan 12. Det blåste på tok för mycket under förmiddagen. Eller egentligen var det inte superblåsigt, inte mer vind mot vad jag varit ute och paddlat i tidigare. Däremot så var det mer sjö. Vågor som kom väldigt tätt och brytande. Vid lunchtid var det något lugnare, men det blev något av en utmaning. Innan jag nådde Helsingborg blev jag översköljd av större vågor flera gånger och nån gång tog nån våg tag i kajaken och förde mig nästan upp på nån strand. 

Förbi Helsinborg hade var sjön extremt orolig, speciellt vid alla hamnar. Vid några ställen kastade en våg mig åt ena hållet för att sekunden efter träffas av en våg från motsatt håll. Det var mao rätt så kämpigt! Så snart jag nådde Råå lugnade dock vågorna ner sig en hel del. Även om några fortsatte att vara stora och översköljande. Det är så där skönt när vattnet tar sig innanför kapellet och rätt ner i byxorna.. 

Jag gick upp i småbåtshamnen i Ålabodarna och sträckte på benen samt åt och drack lite innan jag paddlade vidare förbi Landskrona och Öresundsvarvet som jag stannade strax efter. Vägen dit gick mer eller mindre helt problemfritt! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar