torsdag 15 maj 2014

Via-alpina dag 14-15

Dag 14:  Zasavska koca na Prehodavcih
Det känns mer som full vinter än vår. Vi är kvar i stugan, 2071 möh. På mindre än ett dygn har det fallit ca 10 cm nysnö. Under hela förmiddagen (egentligen helt fram till kl 16) har det blåst, snöat och sikten varit dålig. Jag tyckte därför att det kändes som om det bästa vi kunde göra var att vänta ut vädret. 

Nu kl 17 ser jag åtminstone några blåa partier på himlen och sikten är bra. Så jag tror på morgondagen! 


Dag 15:  Zasavska koca na Prehodavcih
I natt var det FULL storm ute. Det blåste något så fruktansvärt att jag trodde att det lilla huset skulle lätta. Det var så mycket snö som virvlade att det gick inte att se något. På morgonen hade vinden mojnat något, men det blåste ändå för mycket för att kunna gå ut i det. Vinden bildade 3-4 m höga snövirvlar.

3 kommentarer:

  1. Hoppas allt fungerar bra för dej och hundarna! Önskar jag var med, i alla fall som loppa på Vega! : ) Läser som i en bok, spännande. Var gjorde du din vurpa, och hur var det? Kram på er!!!

    SvaraRadera
  2. Äntligen spännande läsning. Är som ett barn på julafton.......Vad kommer inläggen att handla om? Vilken natur man blir mållös!!! Kram till alla tre // Kersti

    SvaraRadera
  3. Marieanne i Edsåsdalen Följer dig med beundran samtidigt blir jag lite orolig och hoppas du aldrig tar några onödiga risker. Ser framemot alla fanstastiska bilder vi kommer få se. Kram var rädd om er.

    SvaraRadera