tisdag 31 mars 2015

30/3-15 Tärnasjöstugorna-Syterstugan

30/3-15 Tärnasjöstugorna-Syterstugan
Dag 38

Jag har haft en fantastiskt trevlig dag med ett fantastiskt trevligt sällskap! 
Det hade äntligen slutat snöa innan vi började skida i morse, men väldigt mycket ny snö har hunnit lägga sig. Jag tänkte att jag skulle försöka göra det lite lättare för Vega så jag startade morgonen med att byta belag på hennes pulka. Så nu hoppas jag att den kommer att glida lite bättre!

Första delen av dagen, den över Tärnasjön, gick väldigt bra. Vädret var bra, växlande molnighet och snön var kall. Andra delen av dagen kan inte beskrivas som något annat än tung. Klabbsnö. Jag avskyr verkligen klabbsnö, men det är inte mycket man kan göra åt det. Bita ihop och kämpa. Tänka på något trevligt och försöka att le. Även om det inte är roligt så känns det åtminstone roligare när man har ett leende på läpparna. Det var väldigt fint att komma fram till stugan och inte gå längre än så när föret var så jobbigt som det var. Jag kan inte gå i högklackat och jag kan inte gå med en dm platåer under skidorna. Alla har vi våra begränsningar! 

Det är lite roligt det här med hur djungeltrummar går över fjället. Jag hade flera gånger hört talas om två tyskar som hela tiden går med långa stighudar under skidorna. Det spelar ingen roll vilken terräng det är, alltid långa stighudar är det som gäller. Dessa tyskar, Axel och Christoph, fick jag alltså möta igår och skidade med idag. Dom berättade i sin tur om andra som dom hade mött och jag berättade om vilka jag hade mött och sen pratade vi lite om "gemensamma bekanta". Väldigt roligt att höra nyheter om människor som jag mött under vägen. Hur det går för dom och hur dom har det. 

Vädret var som sagt väldigt fint i morse, men dagen har bjudit på äkta aprilväder. Men det hör till antar jag när det bara är nån liten dag kvar tills april är här.



















1 kommentar:

  1. We also enjoyed the hike with you on this day. Greetings from the Fellows with long Skis and Skins. Best regards Axel and Christoph

    SvaraRadera