onsdag 20 augusti 2014

Via-alpina dag 105

Dag 105: Campello Monti-Rimella

Jag hade en supertrevlig kväll igår kväll! Georg och Sven bjöd mig på middag på restaurangen. Pizza och sedan dessert, så himla gott! Jag fick träffa tre kvinnor som dem vandrat tillsammans med i 8 dagar, varav den ena ska vandra hela GTA. Efter middagen startade en saxofonkonsert i kyrkan som vi alla gick på. 4 otroligt duktiga musiker! Till den gamla skolan kom även en grupp med 6 tyska ungdomar som ska vandra en vecka, väldigt trevliga. 

Vädret blev mycket bättre än utlovat idag, så det första jag fick se när jag tittade ut genom fönstret var ett landskap som solen lade sina varma strålar över. Jag började att gå upp till passet Bocchetta di Campello/Rimella, 1924 möh. Just innan jag nådde toppen av det så kom Georg och Sven ikapp. Så vi satt där och tittade på utsikten tillsammans ett tag. Helt klara dagar ska man se Monte Rosa-massivet därifrån, men allt fler moln drog in, så inget av massivet syntes till. En liten stund senare kom de tre tyska kvinnorna. Vi satt alla sex tillsammans och pratade ett tag innan det var dags för Georg och Sven att fortsätta gå för att komma till Rimella i tid, varifrån dem skulle ta bussen till Varallo och sedan tåg vidare därifrån då deras tur nu har nåt sitt slut. Jag satt kvar ett tag så slog det mig, jag borde också ta bussen ned dit för att möta upp Matilda! Istället för att vänta på henne tills imorgon då hon annars skulle komma upp till Rimella. Så jag började att pinna på.

På vägen ned träffade jag en man som hette Mario och hans familj. Dem kände genast igen att Vega är en bouvier så det var därför dem började att prata med mig. Dem bjöd mig hem till deras hem i Fobello. Vädret väntas bli dåligt imorgon sa dem, så jag och Matilda fick gärna komma till dem och sova där en natt. 

Jag kom ned till Rimella i tid, kom ikapp Georg och Sven lite innan. Så jag tog bussen till Varello och imorgon tar jag bussen tillbaka till Rimella igen och fortsätter där jag slutade idag.

Att möta upp Matilda på tågstationen var så oerhört roligt! Det första vi gjorde när hon kom strax innan åtta var att gå på en restaurang och äta middag. Vi satt och pratade, skrattade och hade det väldigt trevligt till långt in på småtimmarna. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar