måndag 8 september 2014

Via-alpina dag 121-122

Dag 121: Pialpetta

I morse hade Bountys tillstånd inte förbättrats det minsta. Så jag gick upp till Alberget jag vilat vid igår för att be om hjälp. Flera stycken engagerade sig i att få tag i en veterinär åt mig. En kvinna ringde åt mig och bad veterinären komma hit, han hade inte tid förrän klockan 15. Jag bestämde mig för att ta in på alberget i väntan på veterinären. Han misstänkte att hon trots allt blivit ormbiten, men att läget var stabilt. Hon fick en spruta av något slag (han pratade bara italienska) och sedan skrev han ut ett recept på två olika mediciner som hon ska äta i drygt en vecka. Total vila är också ordinerat samt barnmat. Det bästa med det här tycker B är barnmaten, den smakar enligt henne bättre än tom kattmat! 

Jag har halvpension här på alberget. Middagen var väldigt god och bestod av flera rätter. 1. pasta med tomatsås och mozzarella. 2. grönsakssoppa. 3. omelett, stekt potatis samt blomkål. 4. osttallrik. Kökspersonalen kom sedan och undrade om jag var mätt eller om jag önskade en sallad också. Alla tidigare nämnda rätter serverades i stora portioner så det var jag inte. Så då serverades rätt nummer 5. dessert : ) apfelstrudel och något pannacottaliknande. Höjden av lyx! Jag behövde inte sitta ensam och äta utan jag satt tillsammans med ett trevligt tyskt par. 

Dag 122: Pialpetta

Det finns inte jättemycket att göra i den här lilla byn. Det finns några albergen och barer. Men inget ställe har trådlöst internet. Men vi är ju hursomhelst här för att vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar