måndag 8 september 2014

Via-alpina dag 116

Dag 116: Biv. dei Pescatori-Lago Chiletto

Jag mår så mycket bättre idag, men orken är så klart inte helt tillbaka. Långt ifrån tom. Jag började att gå rätt så tidigt i morse, men kom inte långt förrän jag var tvungen att sätta mig och vila första gången. Hela dagen har jag fått sätta mig för att vila ca var 10:nde minut. I varje uppförsbacke så rusar hjärtat. Känner mig inte alls kry. Armar och ben är inte fullt så tunga som igår, men känslan är att dem vore gjorde av bly.

Vi kom ner till Ourty, ca 1500 möh, efter någon timma. Därifrån följde jag led nummer 4 och 4e vidare uppåt mot sjön Lago Chiletto, 2322 möh. Framme vid sjön var jag så trött att jag inte orkade gå något längre. Så jag satte upp tältet och lade mig för att vila innan jag tog itu med det som behövdes göras. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar