fredag 9 oktober 2015

7/10-15 Olden-Ytteräng, 34 km

7/10-15 Olden-Ytteräng, 34 km
Fjällfararnas gröna band: dag 52

Jag tror att både jag och Julia blir allt mer lugna för varje dag som går. Om det nu är möjligt! Kan inte komma ihåg sist jag kände att jag var tvungen att skynda mig. Det gjorde vi inte heller i morse. Jag, Julia och Maren klev upp när vi vaknat av oss själva och åt sen frukost i lugn och ro. Innan vi lugnt och stilla städade och packade. Så först vid 10 började vi att gå. Jag och Julia åt ett håll och Maren åt det motsatte. Vi hade några riktigt fina och trevliga dagar med Maren som verkligen förgyllde vår tur! Nu hoppas jag att hon kommer och möter upp en gång till innan turen är över :)

Jag vet att jag upprepar det här med fötternas död. Men att gå väg är verkligen döden för fötterna! Idag har vi gått längs väg precis hela dagen. Men det har så klart inte bara varit pest och pina :) Vädret har varit helt underbart, klarblå himmel och höstigt krispigt i luften! Vi har mött flera trevliga människor längs vägen som stannat och pratat med oss. Vi har även haft vackra vyer och sett flera fina gamla gårdar! 

På kvällen kom mamma ut till oss! Hon hade med sig massa gott, bla tomater och gurka från sin egna odling :) Jag gjorde upp en eld och sen åt vi middag tillsammans. Så mysigt!!! Strax efter att mamma åkt så startade ett skådespel ovanför våra huvuden. Ett norrsken började att spela och blev allt starkare hela tiden och växlade färg mellan grönt och lila. Norrsken är magiska! 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar