tisdag 6 oktober 2015

3/10-15 Valsjöbyn-Rörvattnet, 24 km

3/10-15 Valsjöbyn-Rörvattnet, 24 km
Fjällfararnas gröna band: dag 48

Jag hade en så himla trevlig kväll igår. Det var verkligen supermysigt att träffa Maren igen! Långt mellan gångerna vi ses men alltid lika roligt! :) Jag och Julia kan inte direkt skryta med att vara några nattugglor och lägger oss oftast tidigt. Så pass tidigt att jag inte ens kan gå ut med hur tidigt.. Så igår blev det långt mycket senare mot vad vi är vana vid. Det märktes av i morse då vi sov flera timmar längre mot vad vi brukar att göra. Det blev en lugn och stilla morgon med en lång och härlig frukost innan vi började att gå. 

Jag skriver det varje gång så måste göra det nu igen. Asfalt är döden för fötterna. Hade gruvat mig lite för dagens etapp måste jag erkänna, men det gick långt över förväntan! Vi gick längs väg 340 hela vägen till Rötviken. Hade flera korta pauser längs vägen för att fötter och knän skulle få vila. I Rötviken vek vi av mot Rörvattnet. Sista kilometerna övergick asfalten till grusväg vilket är betydligt mycket mer skonsamt mot kroppen! 

På andra sidan dammen slog vi upp tältet och imorgon kommer Maren hit och möter upp för att gå med några dagar. Så roligt!  












2 kommentarer:

  1. "Lapparna går i dikena istället för att gå på vägarna".
    Det var Grönabandarna Lina och Frits (två par skor) som år 2014 berättade det. Så var det i Finland när Lina växte upp.
    Det är alltså ett gammalt känt problem att människan inte är skapt för att ha vägar som underlag!

    SvaraRadera