lördag 24 oktober 2015

21/10-15 Hävlingsstugorna-Grövelsjön, 13 km

21/10-15 Hävlingsstugorna-Grövelsjön, 13 km
Fjällfarornas gröna band: dag 66

För en underbar start på dagen att få äta färskt bröd! Kändes så oerhört lyxigt :)
Igår gjord vi en efterrätt på spisen av massa kanel, havregryn och olja (i brist på smör) som vi sen åt med blåbären vi plockade igår. Resterna av den rätten blev frukost! Vi hade även gjort en chiapudding blandad med chokladmjölk som blev väldigt bra.

Vi började att gå mot Grövelsjön i gryningen. Det var på gränsen till att man skulle ha behövt pannlampa. Men ögonen vande sig snabbt och dessutom ljusnade det snabbt! Den kombon gjorde att det aldrig var några problem! Dimman låg däremot tät redan från start och den lättade aldrig under dagen heller. Så det var som att gå i ett mjölkpaket! Vinden var lika kall som igår, tur att vi har haft med oss varma kläder :)

Vi såg ingenting av omgivningen på vår väg till vår slutdestination.

Framme vid målet kom Ewa ut från stationen och mötte oss med gratulationer och kramar! Ett fint mottagande, tack! Sen blev vi inbjudna på fika medan vi väntade på pappa. Pappa hade med sig champagne till mig och Jullan och ben till vovvarna. Sen började hemresan. En märklig känsla att ta sig fram så snabbt efter att ha rört sig så långsamt under en så lång tid. Mitt huvud hängde inte riktigt med så jag blev nästan yr!

Det var verkligen rätt tid att gå i mål på, för bara 30 min efter att vi kommit fram började det att snöa!

Hemma hade Ingeborg gjort en fin överraskning som väntade på oss!

Min och Julias gröna bandet tur blev helt fantastisk!!! Jag är så himla stolt över min lillasyster som gått från att vara helt nybörjare till en numera erfaren turmänniska! Den här turen har verkligen fört oss två närmre varandra och skapat ännu starkare band mellan oss två. Klart att det inte bara varit en dans på rosor, men större delen av turen ha vi inte gjort annat än att skrattat :D
Vi har sett så mycket vackert och storslaget! Björn- och järvmötena är två saker som jag kommer att böra med mig!
Något av det som varit allra bäst under hela turens gång är så klart alla fina människor som jag mött under turens gång, men såklart också det att få vistas i naturen under så lång tid. Att se hur naturen ändrar färg. Hur det går från att vara ett vitt paradis till ett grönt sådant och tillsist orange!
Att samma fatta det hela är inte enkelt, så jag får nöja med mig att säga -Det har varit helt UNDERBART!!!

Tack till alla som stöttat mig under turens gång, till alla som hejat på och uppmuntrat!


Turen landade på 1374 km och 66 dagar ren turglädje :)













4 kommentarer:

  1. Det har varit härligt att få ta del av er tur och att få se landskapet däruppe, inspirerande och en stor grattiskram från oss i Göteborg!
    Vad är nästa projekt!/ Inge-Mari

    SvaraRadera
  2. Grattis till det fina och mycket välförtjänta priset. Äntligen!!!!!
    /Henrik

    SvaraRadera
  3. so cool! So happy!
    ------------
    I'm working in the thay man hinh xiaomi. It's amazing

    SvaraRadera