fredag 20 februari 2015

Vita bandet 2015

20/2-15

Så var jag tillbaka på ruta ett. På den plats där turen startade för 5 dagar sedan. Jag kan inte säga annat än att det känns helt rätt och riktigt! 
Jag har funderat i många vändor, fram och tillbaka, hur jag egentligen ska göra. En tanke var att ta skoterleden som går från Kautokeino till Kilpisjärvi. Men huruvida den är uppkörd eller ej kunde jag inte få något klartecken om. Så då bestämde jag mig. Imorgon åker jag med ett motoriserat fordon till Kilpis. 

Vita bandet går mellan Treriksröset och Grövelsjön. Så vita bandet kommer att vara möjligt att fullfölja, Nordkalottleden får däremot vänta! Man kan inte få allt, så är det tyvärr. Känns tråkigt, men bra. Att riskera hundarnas hälsa för att jag har lust att åka en viss sträcka kommer jag aldrig att göra. 

I natt ska jag sova i en liten stuga, nu är allt jag äger och har upphängt på tork. Uppladdningen för vita bandet har startat. Denna del av mitt vita band får jag se som en uppvärmning! Allt handlar om inställning heter det ju! Imorgon står jag vid startfållan för den "rätta" delen av turen :D



6 kommentarer:

  1. Bra gjort av dej Lina att ta det beslutet för hundarnas skull. Heder till dej! Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort Lina att du vände när föret var så uruselt. Krama lillAlice o Vega från mig. Kram mamsen

    SvaraRadera
  3. Låter som ett väldigt klokt beslut, god tur vidare! :)

    SvaraRadera
  4. Räknar du med bättre underlag från Kilpis? Skoterled?

    SvaraRadera
  5. Kämpa på! Kramar från ida

    SvaraRadera