lördag 1 november 2014

Cykel i Europa. Dag 9: Laon-Vendhuile

Cykel i Europa. Dag 9: Laon-Vendhuile

Samma gråa och rätt så trista väder som vi hade igår har vi även haft idag. Egentligen ska jag inte klaga på det för det är en rätt så behaglig temperatur att cykla i. Bounty tycket däremot att temperaturen är allt annat än behaglig.. För att inte mitt lilla hjärtegryn ska behöva frysa mera så köpte jag henne en vinterjacka idag. Efter det blev hon nöjd. Till Vega köpte jag en sele så att hon kan arbeta lite och inte behöva åka fullt så mycket som hon gör nu. Efter det blev även hon nöjd. Dessa inköp gjorde jag i Saint-Quentin. Även jag och Stepan var väldigt nöjda efter visiten i Saint-Quentin, det efter ett restaurang besök i väntan på att turistbyrån skulle öppna igen efter lunchstängningen. Vi hade helt missat det där med vintertid och kunde först därför inte förstå varför det var stängt.. 

Idag har det varit betydligt mycket plattare terräng mot igår, skönt för benen. Men platt eller inte, så är mina ben trötta nu! 






2 kommentarer:

  1. Hummm :o) du cyklar inte själv, Nät du är ute på någon längre tripp så plötsligt dyker det upp ett ansikte till!!!! Heja på Lina du är super tuff.

    //Gunnar

    SvaraRadera
  2. Härlig bild på hundarna i kärran:-)/Kersti

    SvaraRadera