onsdag 19 november 2014

Cykel i Europa. Dag 20: Scheemda-Nieuweschans

Cykel i Europa. Dag 20: Scheemda-Nieuweschans

Vi vaknade till en väldigt grå dag som snart inte bara var grå utan även regnig och blåsig. Det är konstigt att man nästan alltid har motvind när man cyklar, inte sant? Det blev den sista dagen för denna tur. Tyska gränsen fick bli slutmålet på en cykeltur utan egentliga ramar. Hela vägen till Nieuweschans regnade det. Vädret var lite som mitt humör. Även om det ska bli fint att komma hem så betyder det också slutet på en tur som startade i slutet av april. 

I Nieuweschans bestämde Stepan sig för att lämna sin cykel och kärra, han vill aldrig mer se dem, har har börjat att hata dem. Medan jag älskar både min cykel och kärran. Att åka tåg är väldigt enkelt och smidigt i både Nederländerna och Tyskland. Men när vi kom till Hamburg och skulle ta tunnelbanan var det inte fullt så smidigt längre. Två hundar, en cykel och en kärra i kombinationen mycket folk en lördag eftermiddag. Lite av ett äventyr.. 

Men nu är biljett bokad hem, tar färjan imorgon, söndag, från Rostock kl 22:45 och kommer till Trelleborg kl 06:15 på måndag. Hur jag ska ta mig vidare därifrån vet jag inte. Kan inte ta tåg med cykel och kan inte ta buss med Vega.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar