tisdag 18 mars 2014

Vallbo-Lunndörren

I stort sett hela vägen var det ospårat från Vallbo upp till Lunndörrsstugan. Upp till Pyramiderna gick jag och Vega ensamma med varsin pulka. Tungt men Vega är en kämpe. Från Pyrmiderna till Lunndörren hade vi sedan sällskap. Så längre än så behövde jag heller inte dra min pulka. Rätt skönt måste jag erkänna efter att ha pulsat hela vägen genom skogen från Grönvallen. Min kropp är inte vad den varit ännu.. Men den blir bättre och bättre!
Jag kom igång att börja skida rätt så sent från Vallbo, så inte förrän strax innan 20.00 var vi framme i Lunndörren. Egentligen var det rätt så skönt att komma igång lite senare, för det snöade och blåste mycket under förmiddagen. Ju längre dagen gick så blev också vädret bättre.











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar