lördag 1 mars 2014

Tänka om

Ibland så måste man tänka om. Jag hade verkligen sett fram emot att få åka till USA och vandra the Appalachian Trail. Men att min hälsa skulle svikta hade jag aldrig räknat med. Jag har nu fått inse att A.T. inte kan bli av i år. USA är väldigt långt hemifrån ifall något skulle hända. Sen så känns det som om min budget stramats till lite väl mycket nu efter denna sjukskrivning som går över till en ny sjukskrivningsperiod på tisdag då min vänstra fot hamnar i gips. 

Till en början var jag ganska så depp över den tanken. Alltså tanken på att inte ta mig iväg. Men att jag inte kan åka till USA betyder ju inte att jag inte kan ta mig ut på långtur! :) Appalacherna finns ju också kvar (som väldigt många påpekat för mig). Men nu kommer det att bli så här istället (förutsatt att mina fötter läker som dem ska) att jag åker ner och vandrar i Alperna! :D

Det är ingen direkt korttur jag tänkt mig heller. Nej, det jag tänkt mig är att vandra Via Alpina, Red Trail. Hela 8 länder passerar man längs vägen; Italien, Slovenien, Österrike, Tyskland, Liechtenstein, Schweiz, Frankrike och Monaco.

Leden går helt i närheten av och gör det möjligt att gå upp på några av de högsta topparna om så skulle önskas. Triglav (2864 möh), Tre Cime de Lavaredo (2999 möh), Hochfeiler (3510 möh), Zugspitze (2962möh), Silvrettamassivet med toppar upp mot 3410 möh) , Bernina (4049 möh) och Mont Blanc (4810 möh) för att nämna några.

De massiv som krossas är följande;
Juliska alperna

Karawankerna
Karniska alperna
Dolomiterna
Zillertal-alperna
Tuxer-alperna
Karwendel alperna
Wettersteingebirge
Lechtal alperna
Allgäu
Rätikon
Silvretta
Rhaetian Alps (Grisons/Ortles) (vad heter det på svenska?)
Lepontiska alperna
Valais alperna
Bernalperna
Chablais
Mont Blanc
Alpi Graie, Graian alperna 
Dauphiné-alperna
Kottiska alperna
Maritima alperna
Piemonte
Liguriska alperna    

   

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar