onsdag 12 mars 2014

Turplanering

Jag och alla hundar är uppe i stugan i storvallen. Här sitter vi och planerar för vandring. Vilka/vilken hund ska få följa med? Hur ska hag lösa biten/bitarna genom de nationalparker där hundförbud råder? Många frågor bland annat dessa måste besvaras innan avfärd. Vilka kartor som behövs har jag kollat upp och har skickat en beställning. Samma franska företag som tidigare hjälpt mig med kartor ska hjälpa mig denna gång. 

Exakt rutt har jag nu bestämt, det blir en kombo av två via alpina leder, nämligen den blåa och den röda. Det blir lite kortare än att bara gå den röda. Det gör att starten kan skjutas fram lite så att jag är säker på att foten/fötterna är riktigt läkt vid turstart. 180 mil och 140 tusen höjdmeter landar dem två på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar