torsdag 23 februari 2012

Sverige runt: dag 22

Dag 22: längs leden till Skalstugan väster om Storflon-Skalstugan, 8 km.
Vaknade i morse till ljudet av regndroppar mot tältduken, en sak kan jag lova, det finns många ljud som är behagligare att vakna till än det ljudet. Speciellt som det spelade i samma orkester som vinden. Mycket snö hade kommit under natten och tövädret gjorde det tungt att gå. När det är lika jobbigt att gå nerför som uppför är det något som inte helt stämmer. Men vi kämpade på jag och Vega, min pulka välte *flera. Men det är bara att hålla humöret uppe ändå. Okej, jag erkänner en och annan svordom kom genom min mun. Men det hjälper inte. Då är det bättre att bara stanna upp, titta omkring sig. För även om det faller snöblandat regn och det blåser för fullt, så har naturen alltid något vackert att bjuda på! (när blev jag så positiv av mig?)

Det var mest nerför fram till Skalsvattnet, (ett vatten som är lika format som en sko som Italien skulle jag vilja påstå). Sen hade jag en kilometer som var i stort sett platt (bl a över vattnet). Sen kom en stigning på 80 höjdmeter, sen skulle jag ner lika mycket. Efter det kom jag fram till Skalstugan. Där har jag och Vega tagit in på hotellet. Klockan 18 ska jag äta middag här, vilken lyx att äta något annat än frystorkat! Sen så har jag duschat, så SKÖNT! Nu känns allt bättre och jag hoppas på bättre väder imorgon.

Solen gör iaf sitt bästa för att titta fram..


En minst sagt grå dag.

Klabbsnö....



Blöta dagar är det overall och tossor som gäller (det fungerar faktiskt bra:)

TYPISKT..
  

3 kommentarer:

  1. Hälsa alla på Skalstugan!
    Bra jobbat Lina!
    Hälsninga
    Alf

    SvaraRadera
  2. Kul att följa din tur, skönt att höra att naturen är viktigare än antal
    km och vikt mm. Du skriver inläggen på ett roligt och intressant sätt...
    Har själv gått halva fjällkedjan i ett sträck, roligt när man känner igen både de
    positiva och negativa upplevelserna!

    Ta en dag i taget... "Fjällräven"

    Lycka till

    SvaraRadera
  3. Heja på Lina och Vega! Ni har haft tuffa dagar med all snö som kommit. Jag tror nog inte att man förstår hur jobbigt det är. Mysigt ser ni ändå ut att ha det. Stor Kram på er båda // Kersti

    SvaraRadera