onsdag 1 februari 2012

Sista fixet innan turen..

Imorgon skjutsar pappa ner mig till Grövelsjön. En sak är säker, det finns grejer att fixa med in i det sista. Nu fixar jag med musik och ljudböcker. Fick en omgång torkad frukt färdig idag också! Det är en sån sak som sätter guldkant på tillvaron (chokladmousse räknas också till den kategorin, samt mycket annat i matväg:) Jag har kollat igenom pulkorna idag en sista gång och kollat igenom depålådorna. Och ja, lite nervös är jag allt. Men mest förväntansfull. Enligt yr.no blir det en klar och kall start på turen. Men jag och Vega är rustade för rysskylan :D För att komma riktigt i stämning så där i början av turen har jag därför laddat ner barnen ifrån Frostmofjället som ljudbok. Kanske ska jag höra på den redan imorgon i bilen.
Jag fick hjälp av pappa idag att såga och putsa till bambupinnar att ha till tältet. Fina grejer :)
På fredag börjar turen på riktigt! 

 Så här blev frukten Julia hjälpte mig att torka:
Frukten innan torkning



Frukten i mattorken
Frukt under torkning





Frukten efter torkning
Blir inte mycket kvar efter några timmar i torken :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar