torsdag 13 oktober 2011

Skön dag ute med hundarna


Att det blir så många promenaduppdateringar just nu beror på att det är en helt fantastisk tid. Jag älskar verkligen hösten. Det är något visst med färgerna, luften, vinden och ljuset. Det är något visst med höstvindarna, aldrig känner jag mig så levande som när den tar i.
Idag fick Vega gå med sin klövja, som hon äntligen växt i. Imorgon ska vi ut på tur, ska vandra i Vålådalen, då ska hon få bära sin egna packning plus lite småtjafs. Enligt yr.no ska det blir riktigt fint väder i helgen i Anarisfjällen (vågar inte lita helt på det, de har haft fel förut). Temperaturen spås ska ligga mellan -9°C och +3°C.


bouvier des flandres och schäfer
Tycker det ser så härligt ut att ha öron som fladdrar i vinden.



schäfer Dixie Hund
Visst springer Dixan också!

bouvier des flandes klövja hund
Full fart, med lite tur hinner jag stoppa innan jag kommer fram till er!

bouvier des flandes klövja hund
Med klövja

bouvier des flandes klövja hund schäfer äter gräs
Vem har sagt att gräs bara är för kossor? Smaka du också vet jag, det räcker till oss alla!

bark
Finns mycket att fascineras över i naturen.

fallfärdig lada
Fallfärdig...

fallfärdig lada
Ännu mera fallfärdig

bouvier des flandes klövja hund schäfer
TJOHOOOO
Små stigar i skogen är så mysiga
skogsstig
en stig i skogen, längs ett vatten.

skogsstig
går mot solen

vatten
vatten

schäfer badar

bouvier des flandes klövja hund

svamp på träd

höstlöv blå himmel

bouvier des flandes klövja hund schäfer

lång skugga



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar