torsdag 17 april 2014

10 dagar kvar!

Om bara 10 dagar bär det av mot Milano, för att sedan ta mig vidare till Trieste i nordöstra Italien (gränsen till Slovenien). Det är ju just där som årets långa vandring/tur har sin början.
Därifrån kommer jag att gå tillsammans med Vega och Bounty hela vägen till Monaco är tanken. Jag hoppas på att få uppleva något helt speciellt i alla åtta alpländer under denna vandring, längs denna vandringsrutt som sträcker sig längs hela alpkedjan och ramar in hela norra Italien. 

Jag vet inte om det är stress jag ska kalla det jag känner just nu. Mest känner jag såklart förväntan! Men lite stressad är jag allt. Så här innan start är det mycket som ska dubbelkollas och checkas. Rutten är jag i stort sett klar med, det är några etapper mot slutet som måste ändras lite pga hundförbud. Men annars är allt i kartväg och rutt klart! Sen är det det där med utrustning, vad ska med? Vad behöver jag egentligen? Hur ska jag få ner vikten i säcken etc.
Jag har väldigt mycket utrustning och prylar sen innan, men man kommer inte ifrån det faktum att dem slits. Så både kängor, ryggsäck, sovsäck, vandringsbyxor och lite annat kommer att behöva uppdateras. Bilder på det kommer under nästa vecka!

Den här biten av att vara på tur gillar jag faktiskt väldigt mycket. All planering, sitta och drömma, föreställa mig vad som väntar osv. Det enda jag känner mig säker på är att det kommer att bli en fantastiskt vacker vandring i storslagen terräng!

Kollar igenom rutten en sista gång.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar