onsdag 24 april 2013

Andra dagen med tågresa

Igår var tåget en timma försenat idag är det just nu 30 minuter efter tidtabell. Just nu verkar det som om vi kommer att missa tåget från köpenhamn. Men på nåt vis kommer det att ordna sig.
Yoda har inte varit det minsta stressad på tåget idag. Dem vänjer sig fort :) tunnelbana och stressen på t-centralen verkar inte hundarna känna av.
Det var jättetrevligt att träffa elin om än för en väldigt kort stund. På vägen hem får det bli annat.


Så, nu är jag fast i köpenhamn. Tåget var så pass försenat att jag missade tåget som skulle ta mig till Hamburg. Med andra ord missade jag alla tåg som skulle ta mig vidare. Nästa tåg går imorgon klockan 07:44. SJ bjuder mig och hundarna på hotell+frukost. Så vi klagar inte, fint för hundarna med ett längre stopp dessutom. Men, det kommer ju alltid ett men, jag måste tillbringa hela morgonnatten i Paris. Jag kommer fram till Paris 22:02 och kan inte åka vidare därifrån förrän 07:28 dagen därpå. Vet inte hur jag ska lösa det, får ta det imorgon helt enkelt. Hotell är inte att tänka på, det tillåter inte min budget.
Istället för att vara framme i St Jean Pied de Port imorgon kväll kommer jag att vara framme i övermorgon, eller dagen efter det. Så, summa summarum, det blir en lång resa.
Tur att jag har snälla hundar!
Just det, som jag har hundar med mig så var dem tvungen att boka in mig på ett rökarrum här i Köpenhamn, men med högre standard än de andra ;) Badkar och dubbelsäng! Kan nog bli en mysig kväll!















2 kommentarer:

  1. Annika på Spårö25 april 2013 kl. 07:43

    Trist start. Men med ditt goda humör och trevliga sällskap ordnar det sig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är är även tråkiga starter en början ;) Tur att jag har så världsbäst sällskap! Kram

      Radera